7 konceptov z IAA: Čím budeme jazdiť o pár rokov?

Ak ešte nemáte zásuvku pri svojom parkovacom mieste, je najvyšší čas to začať riešiť. Pravdepodobnosť, že vaše ďalšie auto sa bude pripájať do elektrickej siete, sa totiž brutálne približuje k nule. Európa sa stane Mekkou elektromobility, namiesto dieselov nám budú dymiť elektrárne a vďaka nulovým emisiám CO2 bude svet zasa v rovnováhe.

Kia Proceed

Je zábavné sledovať, ako sa snažia byť PR oddelenia automobiliek inovatívne. Proceed totiž nie je športové kombi, ale „extended hot hatch“. Vo svojej podstate je to len dizajnérske cvičenie, z ktorého sa niečo dostane na nový cee’d. O technike Kia zvlášť nebásni, ale režimy podsvietenia hovoria jasnou rečou: Lava Red pre ‘GT’, Forest Green pre ‘Eco’ a Ghost White pre ‘Autonomous’.

Mercedes-Benz EQA

Kompaktný elektromobil má pohon všetkých kolies s dvoma elektromotormi (spolu viac ako 200 kW a viac ako 500 Nm). Zaujímavejší je však koncept akumulátora, ktorý umožňuje variovať počet článkov a podľa toho meniť kapacitu. Vystavené auto malo k dispozícii 60 kWh, čo stačí na reálny dojazd viac ako 400 km. S technológiou ultrarýchleho dobíjania sa dá 100 km dojazdu získať už za 10 minút.

VW I.D. Crozz

Šesť miliárd eur preinvestuje VW počas najbližších piatich rokov na elektromobiltu, jedným z viditeľných výsledkov bude aj takýto crossover. A hoci to tak nevyzerá, na sériový I.D. Crozz si počkáme ešte tri roky. Koncept má mimoriadne priestranný interiér, hlasové ovládanie dverí či plne autonómny jazdný režim. Dva elektromotory majú celkový výkon 225 kW a poháňajú všetky štyri kolesá, normovaný dojazd je 500 km.

BMW iVision Dynamics

Klasika – dojazd 600 km, maximum viac ako 200 km/h, zrýchlenie 0 – 100 km/h pod štyri sekundy. Gran Coupé v novom dizajne, jeho masívne „obličky“ vpredu vyzerajú ako hlodáky škrečka. Napriek tomu je to podľa mňa krajšie ako Model S od Tesly.

Smart EQ fortwo

Elektrické vozidlo je ideálne do mesta, kde sa uplatnia aj mnohé systémy pre autonómnu jazdu. V tejto pojazdnej bubline nie sú volant ani pedále, len si na obrovské okná zapnete svoju obľúbenú projekciu a svet vonku prestane existovať. Iba na predný a zadný vonkajší displej napíšete nejaký duchaplný odkaz. Auto je postavené na zdieľanú mobilitu, takže cez appku si ho privoláte, naberiete prípadného pasažiera a potom ho necháte odísť na nabíjaciu stanicu.

Renault Symbioz

Auto ako extra miestnosť, ktorú si môžete oddeliť od domu. Symbioz sa stane vašim útočiskom vo vlastnom inteligentom dome, a keď to inak nepôjde, tak naštartujete (500 kW, 660 Nm, oba elektromotory na zadnej náprave) a odídete alebo sa dáte odviezť (autonómia štvrtej úrovne). Nepôjdete však ďaleko, pretože ak autu nenahlásite dlhšiu jazdu na najbližších 48 hodín, jeho akumulátor (72 kWh, dojazd viac ako 500 km) bude na minime a všetko pošle do domácnosti. Večer pred jazdou sa auto začne dobíjať na úkor napríklad kúrenia. Symbioz je tiež stále pripojený na internet, takže keď vám niekto zazvoní pri dverách, tak ho uvidíte na centrálnom displeji. A môžete mu otvoriť dvere. Na salóne ho Renault ukázal aj s poschodovým domom s plochou 120 štvorcov, kde je auto na akomsi výťahu, aby bolo dostupné na každom poschodí.

Audi Aicon

Pri takmer 3,5-metrovom rázvore celkom poteší, že s manévrovaním si musí poradiť elektronika a nie vodič. Luxusné Audi budúcnosti totiž nemá volant ani pedále, tu sa len sedí ako vo výklade. Stojí to na 26-palcových kolesách, namiesto svetiel sú displeje zložené z 3D svietiacich bodov. Vie to zobraziť hocijakú farebnú animáciu, napríklad oči. Okrem toho má Aicon ešte aj projektory na premietanie informácii na cestu. A na cestu tmavou uličkou vzlietne nad vás dron so svetlom. Predné sedadlá sú maximálne komfortné s rozsahom posuvu až 50 cm, natáčaním o 15 stupňov a otomanom na nohy s nastaviteľnou výškou. Proti tomu je zadná dvojmiestna lavica a 660-litrový kufor dosť nuda. Štyri elektromotory produkujú 260 kW a 550 Nm, obrovský akumulátor stačí až na 800 km. Predná a zadná náprava sú rovnaké, takže Aicon má riadenie všetkých kolies a napriek megarázvoru sa otočí na oblúku s priemerom 8,5 metra.


GALÉRIA - 32 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ