5 úžasných riešení Land Roveru Discovery

Na výber budú štvor- a šesťvalcové naftové či benzínové motory, osemstupňový automat a pohon všetkých kolies je štandardom. Discovery môže mať vzduchové odpruženie a sedem sedadiel, ktoré...

1. Inteligentné sklápanie sedadiel

Sedadlá v druhom aj treťom rade sa sklápajú elektricky, na boku kufra tak môžete mať viac tlačidiel ako na palubnej doske. Ani to, že im to trvá 14 sekúnd by nebolo ničím prevratným, keby sa to celé nedalo nachystať na diaľku cez aplikáciu v telefóne. A ako bonus, ak strednému radu zavadzajú predné operadlá, tak si ich posunie. Škoda len, že aj posuv druhého radu o 16 cm nie je elektrický. Bude vás to stáť od výbavy HSE iba 1 635 € za tretí rad sedadiel, 891 € za elektrické nastavenie druhého radu a 309 € za elektrické ovládanie tretieho radu. A ako bonus 514 € za systém inteligentného sklápania.

2. Vyhrieva takmer všetkých

Vyhrievanie sedadiel vpredu, bežné. Vetranie sedadiel vpredu, tiež bežné. Vyhrievanie sedadiel v druhom rade, čoraz častejšie. Vetranie sedadiel v druhom rade, luxus. Vyhrievanie sedadiel v treťom rade? Čože??? Za 2 653 € musí byť!

3. Nič z neho nevypadne

Discovery bol známy horizontálne deleným vekom kufra, teraz je však už jednodielne. Nahradila ho akási výklopná lavička, ktorá je hneď za dverami, unesie 300 kg a zabráni tomu, aby z priestoru niečo vypadlo von. Aby to bolo dokonalé, stačí si priplatiť bezdotykové otváranie za 130 € (vo výbave HSE je už bezkľúčový prístup) a elektrické sklápanie „lavičky“ máte v cene. A nezabudnite, že so vzduchovým odpružením za 1 626 € si môžete znížiť nakladaciu hranu. A aby to bolo kompletné, pasívny kľúč na silikónovom náramku nazvaný Activity Key stojí 411 €. Vydrží ponor do 30 metrov a teploty od -50 °C do 125 °C.

4. Nabije všetko na palube

Teda všetko, čo sa dá nakŕmiť elektrinou cez USB rozhranie alebo 12-voltovú zásuvku. V plnej konfigurácii má totiž 6 zásuviek a 9 USB. Interiér bol navrhnutý tak, aby sa v ňom dali skryť 4 iPady. Pripravení na sumy? Takže: dve USB sú priplatené v treťom rade, ďalšie dve sú sériovo vpredu (výbava HSE má navigáciu a slabší Meridian), ešte dve sú v rámci výbavy v druhom rade, extra USB vpredu sa získa prechodom na silnejší Meridian za 1 422 € a priplatením zadného zábavného systému za 2 058 € máme plný stav a dve HDMI k tomu. Extra zásuvky pre druhý rad stoja 144 €, zvyšné štyri sú v sériovej výbave.

5. Cúvanie s prívesom je brnkačka

V Amerike môže ťahať až 3 750 kg vážiaci príves, my v Európe sa musíme uspokojiť s klasikou 3,5 tony. Začneme elektricky výklopným ťažným zariadením za 1 234 €, ktoré samé vyhodnotí, či je príves dobre naložený (na „guľu“ musí pôsobiť presne definovanou silou), potom skontroluje jeho žiarovky a počas jazdy ho aj stabilizuje. Za 432 € (podmienených položiek je tak veľa, až sa mi nechcú hľadať) je tu ďalej progresívny asistent ťahania prívesu, ktorý si nakalibrujete a potom celú súpravu pri cúvaní už ovládate iba vysunutým kolieskom systému Terrain Response.

Teraz je už jasné, prečo váš nový Land Rover Discovery, ktorý od roku 2018 budú vyrábať aj v Nitre, nebude stáť tých avizovaných 51 000 €. Radšej to zoberte hopom a za 84 423 € máte First Edition s trojlitrovým dieselom, exkluzívnymi obkladmi v štýle starých máp (Úprimne? Vyzerá to, akoby to každej lišty šľahli tri blesky.) a peknou medenou metalízou. Na najbližší rok je ich v pláne len 2 400 kusov.

P.S.

Keby ešte zostalo niečo v rozpočte, v katalógu originálneho príslušenstva je minimálne 150 položiek.


GALÉRIA - 9 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ