5 momentov športového víkendu 8. – 9. apríla

Supercars: Tucet do šrotu

Prvá jazda na okruhu Symmons Plains na Tasmánii vyprodukovala jednu z najmasovejších havárii v histórii šampionátu. Nízke slnko a vlhká trať poriadne skomplikovali viditeľnosť, v nájazde do druhého kola si Rick Kelly a Fabian Coulthard trošku obúchali dvere, bola to však len predohra k chaosu, ktorý vyrobil Cameron Waters a Garth Tander. Na konci zostalo 12 nepojazdných áut, z toho štyri na totálku. Will Davison, ktorý na konci torpédoval Kellyho išiel ako jediný do nemocnice s bolesťami chrbtice, má podozrenie na zlomený stavec.

Dohru tomu dali organizátori, ktorí v zmysle pravidiel preteky po 50 minútach upratovania reštartovali na posledné kolo, aj to za bezpečnostným vozidlom. Shane Van Gisbergen sa však nemal dôvod radovať, pretože nakoniec sa pri zelenom stole rozhodlo, že za tento cirkus sa body pripisovať nebudú.

IMSA WeatherTech SCC: Garcia nezvládol poslednú zákrutu

Americký vytrvalostný šampionát zatiaľ priniesol drámu v každých pretekoch, výnimkou neboli ani tretie v Long Beach. Po celkové víťazstvo si prišiel Jordan Taylor na Cadillacu, ktorý krásne pár minút pred koncom obehol Ryana Dalziela na Nissane. V kategórii GTLM si pre double išli Corvetty v poradí Antonio Garcia, Tommy Millner. V poslednej zákrute posledného kola však trať čiastočne zablokovala skupinka nešikovníkov a spôsobila menšiu dopravnú zápchu. Garcia zastavil tak nešťastne, že po uvoľnení trate nedokázal zákrutu vybrať. Nepodbehol ho však len tímový kolega, ale aj Ryan Briscoe (Ford), Kevin Estre (Porsche) a Alexander Sims (BMW). Ten musel inak peniť...

Antonio Garcia/Jan Magnussen, Chevrolet CorvetteAntonio Garcia/Jan Magnussen, Chevrolet Corvette GM

WTCC: Huffa zradili pásy

Citroën tímu Munnich Motorsport neprešiel v piatok technickou kontrolou, pretože nemal bezpečnostné pásy schválené na rok 2017. Na väčšine okruhov by sa to dalo jednoducho vyriešiť kúpou nových, nie však v Maroku, kde sa išlo na mestskom okruhu v Marakéši. Nové pásy tak doleteli až v sobotu doobeda, Huffovi ich priniesol osobne riaditeľ firmy Sabelt. Mechanici ich bleskovo namontovali a Brit tak stihol aspoň druhý tréning.

Rob HuffRob Huff Paulo Maria/DPPI/WTCC

Ďalší šok marockého víkendu dodal Argentínčan Esteban Guerrieri. Ten na poslednú chvíľu dohodol s tímom Campos niekoľko štartov v obstarožnom Chevrolete Cruze. Najlepšie však zvládol chaos v prvej jazde a po chybe Toma Coronela tiež na Chevrolete, ktorému sa prehrievali brzdy a preto nezvládol jednu zákrutu, si vybojoval víťazstvo. Aj Guerrieriho auto však malo brzdy takmer v kýbli.

WRC: Štvrtá rely, štvrtý víťaz

Pri súčasnom rozložení síl vo WRC sa len čakalo, kedy príde rad aj na Hyundai. A prišiel v štvrtých pretekoch na Korzike. Rely si najlepšie rozbehol Kris Meeke na Citroëne, zradil ho však motor. Vedenie malo v sobotu večer padnúť do rúk Ogierovi, jeho Fiesta však mala problémy s hydraulikou (a bez nej nefunguje v takomto aute veľa vecí). Ďalším v poradí tak bol Thierry Neuville, ktorý to doviezol do cieľa.

Thierry NeuvilleThierry Neuville Red Bull Content Pool

F1: Radio killed...

Ak ste pri GP Austrálie mali problém nezaspať, na Činu sa oplatilo vyliezť z pelechu (pre tých, ktorí nemajú televízor v spálni). Akcia na trati bola slušná, nebudem však vyzdvihovať ani Giovinazziho, ktorý svoj Sauber rozmlátil hneď dvakrát, ale najviac som sa pobavil na rádiovej komunikácii:

Alonso: „I don’t need f**king drinks! There is enough concentrating to keep the car on the track.” (Nepotrebujem poj***né pitie! Stačí mi koncentrovať sa, aby som udržal auto na trati)

-----

Räikkönen: „Do we really feel like the tyres will last to the end of the race because it doesn’t feel like it...“ (Naozaj si myslíme, že tieto pneu vydržia do konca pretekov? Pretože mne sa to tak nezdá...“

Kimi RaikkonenKimi Raikkonen Studio Colombo/Ferrari

-----

Alonso: „Has Bottas had some car damage? Or he’s running normal pace?” (Má Bottas poškodené auto? Alebo ide normálnym tempom?)

McLaren: „No damage that we’re aware of. Our pace is a little bit better than we expected.” (Žiadne poškodenie, o ktorom by sme vedeli. Naše tempo je trošku lepšie ako sme čakali.)

Alonso: „How he can be behind us? Unbelievable.” (Ako môže byť za nami? Neuveriteľné.)

Fernando Alonso, McLarenFernando Alonso, McLaren LAT/McLaren

-----

Räikkönen: „Why didn’t you stop when I asked you? Then if we know that we’re going to stop two times probably everybody else apart from me.” (Prečo ste ma nestiahli do boxu, keď som o to žiadal? Teraz keď už vieme, že všetci ostatní budú mať dve zastávky okrem mňa.)

Ferrari „We think this is the best chance is to go to the end. Copy on your message though.” (Myslíme si, že toto je najlepšia cesta do cieľa. Ale berieme na vedomie.)

Räikkönen: „I have so poor front end f**k they’re just going to catch me so easy. I cannot push in the front. So where are we going to finish? I have no front end and it’s 20 laps to go. So…” (Mám taký biedny predok, do p***, všetci ma ľahko dobehnú, nemôžem tlačiť na predok. Takže kde skončíme? Nemám predok a ešte bude 20 kôl. Tak...)

Ferrari: “Our current prediction is P3 if we don’t stop. We think Seb’s going to come through but the others will be behind.” (Naša súčasná predpoveď je tretie miesto, ak nepôjdeme do boxu. Myslíme si, že Seb [Vettel] ťa predbehne, ale ostatní budú za tebou.)

Kimi Raikkonen, FerrariKimi Raikkonen, Ferrari Studio Colombo/Ferrari

-----

Räikkönen: „How much faster the guys are behind?” (O koľko sú rýchlejší chalani za mnou?)

Ferrari: „So Vettel did 36.9.” (Vettel zajazdil 36,9)

Räikkönen: „We’re almost three seconds slower and you still think it’s good to stay out? It’s only going to get more worse.” (Sme o skoro tri sekundy pomalší a vy si stále myslíte, že je dobré zostať vonku? Bude to len horšie.)

Ferrari: „Understood. Verstappen 37.6, Ricciardo 37.6.” (Rozumiem. Verstappen 37,6, Ricciardo 37,6)

Räikkönen: “It’s still 18 laps to go and the front is already seriously bad. Really bad on the left front.” (Ešte 18 kôl do konca a predok je už teraz vážne zlý. Vážne zlá najmä ľavá predná.)

Ferrari: „Understood Kimi, understood.” (Rozumiem, Kimi, rozumiem.)

Räikkönen: „Because somebody else behind even the Red Bulls will pass us we don’t stop. Come on.” (Pretože nás niekto ešte za Red Bullmi predbehne, tak nezastavíme. Ale no tak.)

Ferrari: „Box this lap, Kimi, box this lap.” (Boxy v tomto kole, Kimi, boxy v tomto kole.)

Kimi Raikkonen, Sebastian Vettel, FerrariKimi Raikkonen, Sebastian Vettel, Ferrari Studio Colombo/Ferrari

-----

Mercedes: „So we still have potential for P4 here, Nico. Er Valtteri.” (Stále máme potenciál na štvrté miesto, Nico, errr Valtteri.)


GALÉRIA - 10 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ