5 momentov športového víkendu 29. - 30. júla 2017

WRC: Prvé víťazstvo pre Lappiho

Do WRC nastúpil len v Portugalsku, keď Toyota dokončila tretí Yaris. No od začiatku bol pekelne rýchly. Preto nikoho neprekvapilo, že Esapekka Lappi si prvé celkové víťazstvo na majstrovskej rely vyjazdil práve v domácom Fínsku. Samozrejme, mal aj štipku šťastia na úkor kolegu Latvalu (technické problémy) či Ogiera, ktorý si takmer dorazil navigátora.

Esapekka Lappi a Janne Ferm, ToyotaEsapekka Lappi a Janne Ferm, Toyota Red Bull Content Pool

Sezóna, v ktorej vyhralo už šesť rôznych pilotov a každá zúčastnená automobilka, sa dostala do poslednej tretiny. Neuville a Ogier majú narovnako 160 bodov, akurát pilot Hyundaiu má na konte o jedno víťazstvo viac.

Formula E: Ako Buemi o titul prišiel

Za toto sa môže švajčiarsky pilot poďakovať Toyote, ktorá ho neuvoľnila na predposledný víkend v New Yorku. Veľké finále sezóny v Montreale bolo totiž pre Renault čistou katastrofou. Buemi to začal v piatok tým, že rozmlátil auto.

Tím mu ho expresne postavil nanovo aj za cenu penalizácie 10 miest na štarte za výmenu akumulátora. Buemi sa v prvých pretekoch vytiahol z 12. na 4. miesto, ale po pretekoch mu namerali podváhu a diskvalifikovali ho. Ešte predtým však stihol chodiť po padoku zúrivý ako tiger a vynadať každému, kto mu neuhol z cesty.

V nedeľu sa postavil na štart až na 13. mieste s vidinou 18-bodovej strany na di Grassiho (do Kanady cestoval s 10-bodovým náskokom), ktorý v sobotu vyhral a dostal sa do čela celkového poradia. Na titul mu nakoniec stačilo pohodlne siedme miesto (štartoval z piateho), pretože Buemi musel ísť s poškodeným autom neplánovane do boxov a skončil až 11. A teda bez bodov. Fakt na porazenie.

F1 #1: Kvjat opäť bližšie k zákazu

Už 10 trestných bodov má na konte ruský pilot Torro Roso, ten posledný pridal v kvalifikácii v Maďarsku za blokovanie Za 12 je pritom zákaz štartu v nasledujúcich pretekoch. Body platia 12 mesiacov, takže Daniil si musí dávať pozor až do októbra.

Danil Kvjat, Toro RossoDanil Kvjat, Toro Rosso Red Bull Content Pool

Za ním je v tabuľke Vettel so sedmičkou na konte a na rovnaký počet sa dotiahol aj Magnussen. V Maďarsku vytlačil z trate Hülkenberga, ktorý ho za to „pochválil“ v mix zóne pred médiami. Kevin mu odpovedal: „Suck my balls“ (to naozaj nebudem prekladať).

F1 #2: Nečakaný záskok

Massa si do Maďarska priviezol aj nejaký vírus, ktorý ho definitívne skolil po treťom tréningu. Williams tak narýchlo prilepil číslo 40 na jeho monopost a kvalifikáciu už išiel rezervný pilot Paul Di Resta. Jazdec Mercedesu v DTM prišiel pôvodne do Maďarska ako spolukomentátor britskej televízie Sky a nikoho neprekvapilo, že sa držal na chvoste poľa. Kimi mal pri predbiehaní o kolo na neho vlastný názor: „What the f*** is this Williams doing? If he can’t see me behind him then he should stick to the reporting.” (Čo do p*** ten Williams robí? Keď ma nevidí za sebou, tak by sa mal vrátiť k reportážam.)

Paul Di RestaPaul Di Resta DTM

Táto situácia otvorila celkom zaujímavú tému, pretože väčšina tímov nemá stabilných rezervných pilotov. „Technicky stále máme Jensona Buttona, ale asi by sme museli prosiť vo Ferrari, keby sme potrebovali niekoho na poslednú chvíľu,“ povedal na tému náhradníka šéf McLarenu Eric Boullier. „Posadili by sme do auta Nikiho (Laudu),“ uzavrel vtipne Toto Wollf, šéf Mercedesu.

F1 #3: Hamilton vrátil

Hungaroring silno poznačila tímová réžia, no najprekvapujúcejší moment prišiel v poslednom kole. Hamilton totiž sľúbil, že ak mu útok na Ferrari nevýjde, vráti pozíciu späť Bottasovi. A sľub sa rozhodol dodržať za každú cenu. Jeho tímový kolega totiž nezvládal držať tempo, navyše zozadu sa na neho rútil Verstappen. Napriek päťsekundovému rozostupu Hamilton pár zákrut pred cieľom spomalil, počkal na Bottasa a zaradil sa medzi neho a Verstappena doslova pár metrov od cieľa. Nech si hovorí, čo chce, tie tri body mu na konci sezóny určite budú chýbať.

Lewis Hamilton, MercedesLewis Hamilton, Mercedes Wolfgang Wilhelm/Mercedes GP

Bonus: Eau Rouge úradovala

Belgický okruh hostil 60-členné pole vozidiel GT3 počas tradičnej 24-hodinovky počítanej do seriálu Blancpain GT Endurance. Bola stratégia, boli penalizácie, bol dážď a boli aj nehody. Najviac bolela určite tá prvá v podaní Pasina Lathourasa s Ferrari 488. Prežil. Bez zranení.

 


GALÉRIA - 5 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ