5 momentov športového víkendu 27. - 28. mája 2017

F1: Button prekotil Wehreleina

V Monte Carle je tesno, to vie azda každý. Určite to nezabudol ani Jenson Button, ktorého stiahol McLaren na záskok za Alonsa akurát sem. Musím však poznamenať, že hoci naraziť sa tu dá naozaj všade, Portier nie je top zákruta na skúšanie bariér...

A čo je na tom celom komické? Button dostal za to ešte aj penalizáciu tri miesta na štarte nasledujúcich pretekov. Tak som teda zvedavý, či sa ešte na nejaký štart v F1 postaví... A aby som nezabudol, Ericsson sa vyrúbal za safety carom... A vyhral Vettel, takže vedie o 25 bodov pred Hamiltonom.

F2: Žiadne ňuňuňu

Okrem F1 bola v Monaku v akcii aj formula 2 a mládežníci sa s tým nebabrali. Teda ako ktorý, pretože Sergio Sette Camara si zrejme myslel, že je už v F1 a z boxov mu dokážu poradiť zázraky. Ak sme si zvykli, že väčšinou piloti uzemnia boxy, aby ich nerušili, tento raz to bolo naopak. Za sťažnosť na nedotáčavé auto... "Stop crying and race, what can we do." (Prestaň fňukať a pretekaj, čo môžme robiť). Hm, musím sa pozrieť, či MP Motorsport nesídli náhodou na Slovensku.

Sergio Sette Camara, MP MotorsportSergio Sette Camara, MP Motorsport Zak Mauger/FIA Formula 2

IndyCar 1: Rana

Svojim spôsobom obdivujem každého, kto preteká na rýchlom ovále. Šanca reagovať na niečo v plnom tempe je takmer rovná nule a aj keď nejaký vývoj predpokladáte, vždy to bude inak. Scott Dixon si myslel, že sa Jayovi Howardovi vyhne, ale...

Naozaj z toho vyliezol po svojich a život ide ďalej.

IndyCar 2: Sajonara

Alonsov štart v Indianapolise je určite motoršportovou udalosťou roka. Španiel išiel naozaj výborne a už som chcel veriť, že by mohol aj vyhrať. Lenže v Indy rozhoduje posledných 20 kôl, no najprv musíte prežiť tých prvých 180 a to presne sa Fernandovi nepodarilo.

To, že Honda nevie postaviť motor pre súčasnú F1, sa dozvedáme každú chvíľu. A prečo by to malo byť v IndyCar inak? Možno preto, že občas aj motyka vystrelí. Vlastne ani neviem, ako sa Takuma Sato dopracoval k tomu, že sa v závere objavil vo vedúcej skupinke. Navyše spolu s ďalšou "superhviezdou F1" Maxom Chiltonom. Ale na rozdiel od roku 2012, kedy to v poslednom kole pri predbiehacom manévri zapichol, teraz urobil na japonského pilota niečo absolútne nezvyčajné - zachoval si chladnú hlavu a VYHRAL!!! Ako prvý Japonec zvíťazil v Indy 500.

Takuma Sato, víťaz Indy 500 2017Takuma Sato, víťaz Indy 500 2017 Shawn Gritzmacher/IndyCar

24h Nürburgring: To nevymyslíš

Audi tímu Land Motorsport bolo v podstate odpísané s poruchou motora menej ako hodinu pred koncom. Avšak rozchodili to a ešte mu zavarili takú nemožnú zastávku v boxoch, akú by nevyčarovalo ani Ferrari v prvej polovici 90-tych rokov (google: Irvine, Nurburgring, pitstop). Ale keď už tam tak Kelvin Van Der Linde tvrdol, tak prečo mu ešte raz neprezuť gumy na mokro... WRT aj ROWE Racing v tej chvíli ešte vôbec netušili, aká katastrofa sa na nich rúti.

Posledná polhodina, ktorá sa isto zapíše do histórie bizarných finišov.

Bonus: Superman víkendu

Nicky Catsburg si na Nürburgringu strihol dvojrolu s neskutočným výsledkom. Najprv v sobotu vyjazdil víťazstvo pre Volvo vo WTCC, potom naskočil do BMW M6 GT3 tímu ROWE a po 24 hodinách doviezol auto na celkovo druhom mieste. O Fuchsröhre, Flugplatzi, Karuselli, Tiergarten a Dottinger Höhe sa mu bude snívať hádam celý rok.

Nicky Catsburg, Volvo Polestar Cyan RacingNicky Catsburg, Volvo Polestar Cyan Racing Antonin Vincent/DPPI/WTCC


GALÉRIA - 4 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ