5 momentov športového víkendu 15. - 16. júla 2017

WEC: Posledný zhasne?

Neistota je WEC v posledných mesiacoch permanentný stav. Minulý rok opustilo top kategóriu LMP1 Audi a teraz to zvažuje aj Porsche. Rozhodnúť sa má ešte tento mesiac, Stuttgart vraj zvažuje formulu E a tiež formulu 1. WEC pritom zmrazilo pravidlá do roku 2020 a snaží sa zlákať Peugeot, ktorému je to však stále pridrahé. Porsche sa vo WEC zaviazalo zotrvať do konca sezóny 2018, Toyota do konca 2019. Ak by sa Porsche rozhodlo odísť, opozíciu by Toyote robili len súkromné tímy bez hybridov, ktorých sa však chystá hneď niekoľko (oznámené sú tri nové šasi Ginetta, Perrinn a BR Engineering-Dallara, návrat zvažuje aj Rebellion). Podľa sportscar365 je však šéf Rebellionu k novým projektom zatiaľ dosť skeptický. Tento rok je jedným súkromníkom ByKolles so zúfalo pomalým CLM.

Porsche 919 Hybrid LMP1Porsche 919 Hybrid LMP1 Porsche

Zaujímavá je situácia v USA, kde v seriáli IMSA SCC tvoria top kategóriu LMP2 a továrensky „upgradované“ DPi na rovnakom základe. Tejto myšlienky sa chytil Cadillac (na báze Dallary), Mazda (Riley) a Nissan (Ligier), v budúcom roku pribudne Acura (teda Honda; na báze ORECA) a šéf seriálu Scott Atherton naznačuje ešte ďalšiu automobilku. Záujem má tiež Ford (po skončení programu s GT o dva roky), Audi či Bentley. Pod tlakom okolností by tieto prototypy mohli nastúpiť aj v Le Mans, čo by pre technicky mimoriadne vyspelé LMP1 s hybridnými pohonmi bola riadna facka.

WEC vs. FE: Záskoky

Zladiť športové kalendáre nie je jednoduché, no formula E a WEC sa o to mali posnažiť, pretože až 6 jazdcov si tento víkend muselo vyberať. Toyota Lopeza a Buemiho nepustila, naopak Sam Bird (Ferrari), Nicolas Prost a Nelson Piquet (Rebellion) a Jean-Eric Vergne (Manor) dostali voľno. A tiež Alex Lynn (G-Drive) ako náhrada za Lopeza v DS, Buemiho v Renault e.dams nahradil Pierre Gasly. Buemiho náskok vo vedení sa v New Yorku scvrkol na 10 bodov, o titule sa tak rozhodne na konci júla v Montreale (opäť dvojpreteky). Ohroziť ho môže len Lucas Di Grassi (Abt Audi).

Sebastien Buemi, ToyotaSebastien Buemi, Toyota Toyota

WEC a formula E mali medzi sebou tichú dohodu, vytrvalostný šampionát však bol v komplikovanej situácii, pretože mu hrozil konflikt s Veľkou cenou Nemecka F1 (tá sa nakoniec nekonala). Na nasledujúce roky je už v platnosti oficiálna dohoda medzi F1, FE a WEC o harmonizácii kalendárov.

F1 #1 Vettel vyskúšal štít

Témou dňa v F1 je opäť prídavná ochrana hlavy. Po oblúku podporenom stĺpikom rovno pred jazdcom „halo“ tento raz Ferrari vyskúšalo „shield“, čiže štít. S plexisklom pred sebou odjazdil Vettel prvý tréning, teda iba pár kôl, pretože potom mu bolo z novinky zle.

Sebastian Vettel a štítSebastian Vettel a štít Ferrari

F1 #2 Kvjat v ohrození

Toro Rosso: “All OK with the car Carlos?” (Všetko OK s autom, Carlos?)

Sainz: “Yeah all OK. You can tell Danny he did a very good job there.” (Áno, všetko OK. Môžete povedať Dannymu, že odviedol dobrú prácu)

Toro Rosso: “OK, are you able to continue?” (OK, môžeš pokračovať?)

Sainz: “No, car is broken.” (Nie, auto je poškodené.)

-----

Toro Rosso: “Box, Danny.” (Do boxu, Danny.)

Kvjat: “What a [censored by FOM] [censored by FOM].” (Píiiip)

Kvjat: “This is [censored by FOM] Formula 1 it’s not [censored by FOM] [censored by FOM] racing. [Censored by FOM] [censored by FOM].” (Toto je píiip formula 1 nie je píiiip píiip preteky píiiip píiiip).

Po kolízii s tímovým kolegom v prvom kole si Daniil Kvjat odniesol zo Silverstonu ďalšie dva trestné body. Spolu ich tak má 9 ako pred nedávnom Vettel (už klesol na 7). Pripomínam, že za 12 je zákaz štartu a Kvjata to musí trápiť až do októbra do Veľkej ceny USA. Ruský pilot je tiež „najúspešnejší“ v zbieraní trestných bodov, od zavedenia systému v roku 2014 ich nasyslil už celkovo 16 (body po roku od udelenia zanikajú).

Danil Kvjat, Toro RossoDanil Kvjat, Toro Rosso Red Bull Content Pool

S tímom Toro Rosso sa spája aj najnovšia špekulácia, konkrétne odchod Carlosa Sainza do Renaultu. Španiel nie je v tíme zvlášť spokojný a nevidí ani priestor na postup, otvorene už hovoril o odchode, Red Bull ho však zastavil, pretože si uplatnil opciu. Žiadna zmluva však nie je svätá. V Renaulte by Sainz nahradil Jolyona Palmera, ktorý tento rok ešte stále nebodoval (podobne ako Vandoorne a Ericsson). Renault sa však tvári, že Palmerove miesto nie je v ohrození.

F1 #3 Explozívne Pirelli

Raikkonen: “[Censored by FOM] me my left-front tyre is broke.” (Píiíp moja ľavá predná pneumatika je poškodená.)

Vettel: “Well there was no sign of that happening. Sorry. I had vibrations but I had it for like 20 laps. It didn’t look massively worse. The tyres didn’t look good but they never looks good.” (Nebol žiadny signál, že by sa to malo stať. Prepáčte. Mal som nejaké vibrácie, ale to už takých 20 kôl. Nevyzerali byť masívne horšie. Pneumatiky nevyzerali dobre, ale ony nikdy nevyzerajú dobre.)

Sebastian Vettel, FerrariSebastian Vettel, Ferrari Ferrari

Defekt sa tu a tam prihodí, no aby ho dostali obe Ferrari dve kolá pred koncom? Nuž, Silverstone a Pirelli, to sme už mali pred 4 rokmi. Vtedy „rachlo“ šesť pneumatík a bol z toho škandál. Teraz to prebehlo akosi pokojnejšie, Pirelli povie viac po analýze dát. Príčiny sa však zrejme budú líšiť, pretože Räikkönenovi sa rozpadol behúň bez straty tlaku a Vettelova guma bola na franforce zo všetkých strán.

Bonus: Pár perličiek z rádia

Ferrari pre Kimiho: “Think about Hamilton and what he does normally with restarts.” (Mysli na Hamiltona a čo bežne robí počas reštartov.)

-----

Räikkönen: “There is something jumping in the cockpit. Something is loose, I don’t know what.” (Niečo poskakuje kokpite. Niečo sa uvoľnilo, neviem čo.)

-----

McLaren “Fernando is the lap time loss due to deg?” (Fernando sú časy horšie pre degradáciu?)

Alonso: “Yes. I want off in turn 15. Not because I am sleeping. Box, box.” (Áno, vyšiel som z trate v zákrute 15. Nie že by som spal. Idem do boxu.)

-----

Mercedes “Great job.” (Dobrá práca.)

Bottas: “Copy. Minimal talking please.” (Potvrdzujem. Minimum rečí, prosím.)


GALÉRIA - 7 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ