5 excentrických kupé do 10 000 €

Honda Accord (1998 – 2002)

Šiesta generácia Accordu bol unikát, pretože Honda sa rozhodla pre európsku, japonskú a americkú verziu. Od kupé však rozhodne neočakávajte to, čo od šikovného sedanu. Toto je totiž pohodlný Američan. Takže 3.0 V6 s automatom? Skôr nie, pretože prevodovka mala iba štyri stupne a navyše sa aj celkom rada kazila.

Peugeot 407 (2005 – 2011)

Keď raz Pininfarina stvoril nádherné kupé 406, nikto netuší prečo Peugeot po ňom prišiel s touto disproporčnou ozrutou. Na druhej strane je len málo kupé, kde sa pohodlne odvezú štyria dospelí pasažieri. Najlepšie to funguje v kombinácii s naftovým šesťvalcom, pretože ide o ťažkú váhu, ktorá aj tak jazdí najradšej rovno.

Alfa Romeo Brera (2005 – 2010)

Súrodenec sedanu 159 s dlhými dverami, krátkym zadkom a neskutočne tesným interiérom. Brere nemožno uprieť estetickú stránku, ale so svojimi súrodencami mala spoločné aj problémy. Napríklad vysokú hmotnosť a teda potrebu poriadneho motora. Rozum velí päťvalec 2.4 JTD, srdce radšej 3.2 V6, tu však kričím nieeee. Ide totiž o šesťvalec od Holdenu, ktorý prejavom nenadchol a najlepšie mu išlo robiť vír v nádrži. Keď už, tak skúste nájsť niektorý z posledných exemplárov s motorom 1750 TBi.

Chrysler Crossfire (2003 – 2007)

Kto hľadá športovca, toto by mal byť jeho favorit. Crossfire vznikal tak, ako mnoho iných Chryslerov v tom čase: zoberieme nejaké staré šasi od Mercedesu (tu SLK R170), spravíme na to nejaký retrodizajn a zabijeme to nejakým strašne bakelitovým interiérom. Na druhej strane nejazdilo to úplne najhoršie, najmä ak bol pod kapotou šesťvalec s mechanickým preplňovaním od AMG. Veru tak SRT-6 si z vtedajšieho Audi TT urobí trhací kalendár (aspoň v priamom smere).

Renault Laguna (2008 – 2015)

Tretia generácia Laguny mala ďaleko od vydareného auta, aj keď tu a tam sa objavili záblesky dobrej myšlienky. K nim určite patrí aj toto kupé s veľmi pekným a nepraktickým zadkom. Predok je, hm, nechajme ho tak. Ešte pripomeniem dva podstatné fakty: toto bolo prvé auto s vydareným systémom 4Control (aktívne natáčanie kolies zadnej nápravy) a kupé ste mohli mať aj so šesťvalcami. Síce to znamenalo ťažký predok, ale koho to trápi.


GALÉRIA - 15 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ